MINUM AIR KENCING ? KHASIAT AIR KENCING DAN SUSU UNTA

Advertisement
Telah Terbukti secara klinikal.  Manfaat dan Khasiat Air kencing Unta bagi kesihatan. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, sejumlah pengkaji perubatan di Arab telah melakukan penelitian tentang kandungan zat dalam air kencing dan susu unta, yang diyakini dapat menyembuhkan sejumlah penyakit dengan izin Allah S.W.T.

 Unta sedang kencing

Khasiat Air Kencing Dan Susu Unta


Dr Abdul Rahman Al-Qassas, seorang ilmuwan terkemuka di Universiti Ummul Qura Mekkah yang menegaskan bahawa air kencing dan susu unta boleh menjadi ikhtiar mengubati beberapa penyakit diantaranya hepatitis, penyakit gula (diabetes) dan penyakit kulit. 

Memasukkan Air kencing unta kedalam botol

"Hasil penelitian telah membuktikan bahwa air kencing dan susu unta dapat menyembuhkan sejumlah penyakit," jelasnya dihalaman forum ilmiah seperti disebaran media setempat Jumat (29/7)

Menurutnya, pengubatan tergantung dari keadaan pesakit. "Ada yang hanya memerlukan air kencing dan ada pesakit yang cukup dengan hanya meminum susu unta sahaja. Sebahagian pesakit pula, perlu mendapat pengubatan dengan mencampur antara susu dan air kencing unta."

Dia menyebutkan beberapa penyakit perut, seperti 'maag' dapat disembuhkan dengan air kencing "safinah al-sahra" (kapal padang pasir) tersebut. 

Di kesempatan itu, Al-Qassas juga menjelaskan secara terperinci hadis-hadis Rasulullah Shallallaahu ‘alaihi wasallam tentang khasiat air seni dan susu unta yang diperkuat dengan berbagai penelitian yang dilakukan para ahli pengkaji. 

Perlu anda ketahui bahawasanya harga air kencing unta lebih mahal daripada harga susunya.  Jika sebotol susu unta seharga '5 riyal' maka air kencingnya mencecah harga '20 riyal'.  


Jika anda sedang mengejakan haji atau umrah jangan lupa untuk mencuba air kencing mahupun susu unta.

Wallahu a'lam...

sumber - solusi islam

0 Response to "MINUM AIR KENCING ? KHASIAT AIR KENCING DAN SUSU UNTA"

Post a Comment